jobb just nu!

Affärsstöd

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Hos oss på Stadsbyggnadsförvaltningen finns en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur.
Som ledande beställare har du unika möjligheter att påverka branschens effektivitet och bidra till ökad produktivitet och innovationsgrad. Om du brinner för att göra bra affärer som leder till samhällsnytta är det här rätt plats för dig.

Arbetsuppgifter

Som affärsstöd på avdelning investering är ditt uppdrag att göra smarta affärer åt Stadsbyggnadsförvaltningen. Du samordnar inköpsstrategiarbetet, genomför upphandlingar och ser till att inköp sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Du kommer att vara drivande i affärens alla skeden, från val av affärsupplägg och upphandling till genomförande av affären samt erfarenhetsåterföring.
Som affärsstöd kommer du även att hjälpa till med att ta fram bygg- och projektkalkyler för olika byggprojekt samt ansvara för utvärdering och uppföljning av kalkyler.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• att planera, driva och genomföra leda entreprenadupphandlingar tillsammans med projektledarna på avdelning Investering
• planera, driva och genomföra upphandlingar av ramavtal av tekniska konsulter samt drift/underhållsavtal
• att vara delaktig i utveckling av processer och rutiner
• att arbeta med omvärldsbevakning avseende bland annat konjunkturläge, leverantörsmarknad och kostnadsutveckling.
• att vara aktiv i dialogen med leverantörsmarknaden och bidra till utveckling av marknaden genom utvärdering av leverantörer och användning av nya upphandlingsmodeller för att främja innovation.
• vara ett stöd åt förvaltningen gällande entreprenad juridiska frågor
• ingå i ledningsgruppen för avdelningen

Kvalifikationer

Vi söker dig som
• har universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p inom inköp, teknik, juridik eller dig som har annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
• har flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta med upphandlingsprocesser, exempelvis från en roll som strateg, inköpare/upphandlare, projekt-/uppdragsledare eller jurist
• tidigare erfarenhet av kalkylarbete.

Det är meriterande om du
• har goda kunskaper i LOU/LUF och AB/ABT/ABK.
• har några års erfarenhet av entreprenad projekt samt entreprenad- och konsultupphandlingar.
• har några års erfarenhet av strategiskt inköp och affärer från större organisation, kommun eller myndighet.
• har några års erfarenhet från stora komplexa upphandlingar, gärna inom industri-, energi-, anläggning- eller byggbranschen.
• har arbetat med utveckling och kontinuerligt förbättringsarbete.
• har god vana av att förhandla.
• god kommunikationsförmåga att uttrycka sig i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen som affärsstöd är du kommunikativ och duktig på att förmedla information. Du är en god relationsbyggare som bygger nya och vårdar befintliga nätverk. Du har en affärsmässighet som gör att du ständigt ser till organisationens bästa. Du skapar strategier, prioriterar och använder resurser på ett sätt som skapar mervärde. Vidare har du en analytisk och problemlösande förmåga som gör att du hittar lösningar som är genomförbara ur ett helhetsperspektiv.

Anställningens omfattning

Enligt överenskommelse.
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   A849252

Gör ansökan

Övrigt

Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb