Arbetsterapeut till Kärnhuset, Individ- och familjeomsorgen

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Kärnhuset är verksamheten inom individ- och familjeomsorgsförvaltningen som vänder sig till vuxna som är i behov av omfattande stöd och hjälp för att komma närmare en egen försörjning och ett självständigt liv. Verksamheten erbjuder en arbetslivsinriktad rehabilitering.

Målet är att stärka den enskildes självkänsla, motivation, kreativitet samt möjlighet att på sikt bli självförsörjande. Verksamheten erbjuder kartläggning om förutsättningar till arbete, arbetsförmågebedömningar, arbetsträning, praktik och slussning ut mot ett eget arbete.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en arbetsterapeut till Kärnhuset! Vi vill utveckla verksamheten och bedömer att denna kompetens är något som vi verkligen behöver. Här finns möjlighet till ett roligt och varierande arbete, där du är med och skapar viktiga förutsättningar för deltagarna inom verksamheten att leva ett självständigt, delaktigt och meningsfullt liv. I tjänsten som arbetsterapeut kommer du att arbeta i nära samarbete med övriga kollegor inom Kärnhuset.

Tillsammans med dina kollegor tar du emot och arbetar motiverande, lösningsinriktat och engagerande direkt med de individer som är inskrivna i verksamheten. Arbetet innebär att stödja individer mot en egen försörjning och att utföra arbetsförmågebedömningar. Kärnhuset arbetar för att varje deltagare inom verksamheten ska erhålla en meningsfull sysselsättning genom att ta vara på individens styrkor och intressen. Verksamheten syftar till att öka individens möjlighet till ett självständigt liv.

Kvalifikationer

Vi söker nu en legitimerad arbetsterapeut. Tidigare erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering är meriterande. Du behöver ha erfarenhet av samverkan med andra myndigheter och regionens hälso- och sjukvård.

Du bör vara öppen för ett flexibelt och kreativt arbetssätt och klara av att arbeta självständigt. Som person är du ansvarsfull, lyhörd och har hög social kompetens samt har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du tror på människors förmåga att utvecklas och har en vilja att stödja och motivera människor i en förändringsprocess. Du medverkar till ständiga förbättringar och använder din kunskap och kompetens till förmån till hela gruppen och verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort krävs, minst B.

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse.
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   92-22

Gör ansökan

Övrigt

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.