Förvaltningsekonom, Arbetslivsförvaltningen

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Arbetslivsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamhet inom vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration. Inom förvaltningen arbetar ca 180 medarbetare i en verksamhet som omfattar omkring 1.200 deltagare i arbetsmarknadsprogram och projekt samt omkring 3.500 studerande inom den samlade vuxenutbildningen.

Tjänsten som förvaltningsekonom är placerad på administrativa enheten som är en stödverksamhet för hela förvaltningen. Administrativa enheten har ett övergripande och samordnande ansvar för nämndens och förvaltningens administration. Här finns olika stödfunktioner bland annat nämndsadministration/diarium/arkiv, HR, ekonomiadministration, EU-administration med mera.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Arbetsuppgifter

Du ansvarar för förvaltningens redovisning, budget- och bokslutsarbete. I tjänsten ingår att ge stöd till verksamhetsansvariga avseende ekonomifrågor, till exempel löpande statistik och kalkyleringar. Du kommer också att arbeta operativt med ekonomifrågor på förvaltningen bland annat med månadsvisa avstämningar tillsammans med cheferna och stödja dessa i bedömningen av den ekonomiska prognosen.

Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor inom ekonomiområdet. Du driver frågor inom området och du ingår i ledningsgruppen som företräder förvaltningen på ett övergripande plan. Du har en aktiv roll i Arbetslivsförvaltningen i arbetet med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter. Du medverkar i arbetet med Arbetslivsnämndens nämnd- och verksamhetsplan.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ekonomutbildning från högskola eller universitet. Du ska helst ha jobbat som ekonom eller motsvarande i några år och ha erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.

Egenskaper vi ser som viktiga:
- Mycket god samarbetsförmåga, som medarbetare i teamet på administrativa enheten
- Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
- Tänker strategiskt och utvecklingsinriktat
- Är noggrann och kvalitetsmedveten
- Är lugn och kontrollerad i stressade situationer samt uthållig
- Är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
- Är van att arbeta mot tidsramar och att strukturera/prioritera ditt arbete

Anställningens omfattning

Tillträde:   2021-09-01

Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   40-21

Gör ansökan

Övrigt

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.