jobb just nu!

Utvecklare -digital kundservice

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Kommunstaben är en strategisk och operativ resurs för kommunstyrelsens mål och ambitioner. Kommunstaben har till uppgift att vara drivande, stödjande och rådgivande för kommunens förvaltningar och bolag.

Kundcenter är kommunens centrala ingång för invånare, företag och besökare. Ärendena fördelas mellan olika grupper beroende på ämne. Till vårt nya kundcenter vill vi nu rekrytera en Utvecklare med särskild inriktning på digital kundservice.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Till vårt nya kundcenter vill vi nu rekrytera en utvecklare med särskild inriktning på digital kundservice. Som utvecklare arbetar du med Kundcenters övergripande utvecklingsarbete och långsiktiga planering.

På uppdrag tar du initiativ till olika former av utvecklingsarbete och utarbetar kort- och långsiktiga prognoser baserade på omvärldsbevakning samt kända och förväntade faktorer. En viktig del av arbetet är att se hur teknik och verksamhet kan samspela samt föreslå förbättringar i nära samarbete med berörda verksamheter.

Du har ofta en projektledarroll med ansvar för att koordinera och samordna delarna och aktörerna i ett utvecklingsarbete. Det kan handla om att vara med och utveckla befintliga verksamheter/system eller att skapa nya rutiner eller tekniska lösningar.

Din roll är att ta fram underlag och genomföra planer för verksamheten. Du ska också sammanställa och presentera förslag på nya idéer samt stötta och handleda cheferna i utvecklingsprocessen.

Tjänsten innefattar också att utveckla vår användning av system för ärendehantering och telefoni samt digitala kanaler som chattbot, AI och sociala medier.

Kvalifikationer

Yrkeshögskola inom digitalisering och projektledning eller akademisk examen inom IT, utveckling och projektledning. Du kan ha annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarar utbildningskraven.
Du ska ha innovativ, analytisk och metodisk förmåga samt kunna leda projekt.
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst eller annan relevant verksamhet. Du ska kunna driva utvecklingsprocesser och handleda i utvecklingsfrågor.

Erfarenhet som projektledare för effektiviserings- och i förändringsprojekt är meriterande.
Språk:
- Goda språkkunskaper i svenska, i skrift och tal.
- Tala och skriva engelska flytande

Ansökan

Referensnummer:   A848222

Gör ansökan

Övrigt

Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb