jobb just nu!

Vi söker en socialsekreterare till individ- och familjeomsorgen

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst


Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg med hemtjänst och särskilda boenden, LSS/socialpsykiatri, samt stöd och rådgivning till barn och vuxna inom individ- och familjeomsorgen. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare sammanlagt.

Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare och patienter är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas.
Vi uppmuntrar till delaktighet och efterstävar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Individ- och familjeomsorgen i Lekeberg är organiserade under Socialförvaltningen och sammanlagt är vi 19 medarbetare. Vi har två team, ett med inriktning mot Barn- och familj samt ett med inriktning mot Vuxna.

Arbetsuppgifter

En av våra mycket omtyckta medarbetare kommer efter många år hos oss att gå i pension till hösten. Vi söker därför nu efter dig som vill arbeta som Socialsekreterare inom Barn- och familjeteamet hos oss.

Individ och familjeomsorgen har en helhetssyn på människan. I vårt arbete fokuserar vi på förebyggande insatser med nära samverkan mellan individ, familj och dess nätverk. Intern och extern samverkan är naturliga inslag i vardagsarbetet, samt deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete som är självklara delar i arbetsuppgifterna.

Barn- och familjeteamet arbetar för att barn och ungdomar ska få sina grundläggande behov tillgodosedda genom trygga och stabila uppväxtförhållanden och förutsättningar som gynnar deras utveckling.
Arbetsuppgifter som förekommer är exempelvis att med barnet i centrum utreda ansökningar/anmälningar och följa upp beviljade insatser enligt SoL och LVU gällande barn och unga.
Även andra på ett socialkontor förekommande arbetsuppgifter tillkommer utöver detta.

Som socialsekreterare i Lekebergs kommun får du ett utvecklande, varierat och ansvarfullt arbete. Det finns stora möjligheter för dig att påverka din arbetsdag och att vara delaktig i förändrings- och förbättringsarbetet som pågår.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:
• har socionomexamen
• har körkort med behörighet B
• har en god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i tal och skrift
• är en van IT-användare

Vi ser helst att du har god kunskap om lagstiftningen inom området och det är meriterande om du har vana i att arbeta i organisationsspecifika datasystem samt erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Meriterande för tjänsterna är också om du har BBIC utbildning och MI-utbildning.

I din roll krävs att du har en god samarbetsförmåga likaväl som du förmår att arbeta självständigt och strukturerat. Arbetet kräver också en flexibilitet och en förmåga att hantera oförutsedda situationer. Som person är du lugn, stabil och förtroendeingivande med en förmåga att skapa och behålla goda relationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan

Referensnummer:   A883847

Gör ansökan

Övrigt

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.