Administratör/Handläggare, Tekniska kontoret

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Tekniska kontoret är ett kontor inom Kommunstyrelseförvaltningen som har ägaransvar för kommunens mark och fastigheter.
Verksamheten ansvarar för kommunens mark- och exploateringsverksamhet och beställer drift- och skötsel av byggnader, gator och parker genom årliga uppdrag till bolagen Sandviken hus AB och Sandviken Energi AB.

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Vi erbjuder dig bland annat dessa personalförmåner:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen som är mycket uppskattad

Arbetsuppgifter

Tjänsten Administratör/Handläggare på Tekniska kontoret innebär att du kommer att vara ett stöd till medarbetare på kontoret men även ha eget ansvar för handläggning av ärenden.

Du kommer bland annat att ansvara för:
- Bevakning av e-postlådor samt hantering av inkommande post.
- Diarieföring.
- Enklare ekonomiuppgifter exempelvis fakturahantering, kontering, debitering.
- Arbete i ärendehanteringssystem.
- Hantera felanmälningar, synpunkter och medborgarförslag.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en fullgjord gymnasial utbildning, Vidare har du flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god datorvana samt bra kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av kommunal administration är mycket meriterande.
Det krävs att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

För att lyckas i rollen ser vi att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du självgående, tar egna initiativ samt har en god samarbetsförmåga.

Låter detta som något för dig? Vill du också vara med och göra Sandviken lite bättre, samtidigt som du utvecklas och har roligt tillsammans med andra? Välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning

Enligt överenskommelse.
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   129-21

Gör ansökan

Övrigt

Tjänsten är säkerhetsklassad.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.