Medicinsk sekreterare till Lugnviks hälsocentral

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Vill du vara med och utveckla framtidens primärvård? Välkommen till oss på Lugnviks hälsocentral. Här får du jobba dagtid i en positiv miljö på en välfungerande och välbemannad hälsocentral. Du blir en del av ett härligt och energiskt gäng som jobbar med patientens bästa i fokus.

Hos oss jobbar distriktsläkare, ST-läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor undersköterskor, sjukgymnast, PSE, barnmorskor, bvc-sköterskor, rehabkoordinator med flera. Vi har cirka ca 7700 listade patienter.

Arbetsuppgifter

Som medicinsk sekreterare ansvarar du i huvudsak för den medicinska dokumentationen i journalsystemet Cosmic, remisshantering, telefonservice, receptbeställningar samt övrig administration för verksamheten.
Vi hjälps också åt att bemanna receptionen. Du ska tycka om att ge service då arbetet innebär kontakt både med patienter och med våra olika yrkesgrupper. Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har läkarsekreterare, medicinsk sekreterare eller vårdadministratörsutbildning. Du bör vara öppen för nya arbetsuppgifter, tycka om patientkontakt samt trivas med rollen som "ansiktet utåt" på hälsocentralen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, att du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, tar egna initiativ, har god samarbetsförmåga och gillar variation där arbetsuppgifterna växlar.

Erfarenhet av primärvård är meriterande men absolut inget krav.

Varmt välkommen med din ansökan till vårt sekreterarteam!

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse.
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   Persr/586/2022

Gör ansökan

Övrigt

Urval sker löpande.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.