Nu söker vi en enhetschef till Åkersbergsvägen

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Arbetsuppgifter

Som chef inom äldreomsorgen har du en viktig roll i den dagliga verksamheten. Du coachar, stöttar och leder det dagliga arbetet, samtidigt som du har kontakt med de äldre och deras anhöriga. Som chef har du en nyckelposition för att vår äldreomsorg i kommunen ska fungera dygnet runt, året runt.

Ditt ansvar som enhetschef inom Åkersbergsvägen kommer att omfatta medarbetare, arbetsmiljö samt visst ekonomiskt ansvar. Din närmsta chef kommer vara Annica Kääriä som är resultatenhetschef för Åkersbergsvägen. Tillsammans kommer du och resultatenhetschefen att utveckla verksamheten och driva arbetet framåt. Vi söker därför dig som är nyfiken att utvecklas - och att utveckla verksamheten.

Samverkan med flera olika aktörer är en central del av uppdraget som enhetschef och det är viktigt att du ser fördelarna och nödvändigheten med det för kundens bästa.

Arbetsuppgifterna för våra medarbetare är varierande och utgår alltid från kundens behov. Vi har ett starkt kundperspektiv i allt vi gör och som chef behöver du ha känsla för de vi ytterst är till för.

De system vi arbetar i är bland annat; Medvind, Adato, Stratsys och WinLas.

Kvalifikationer

Krav:
Akademisk examen som t.ex. socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget. Vidare behöver du behärska svenska väl i tal och skrift och har relevant arbetslivserfarenhet.

Meriterande:
Chefserfarenhet eller annan erfarenhet som ledare från socialtjänsten/äldreomsorg eller från annan liknande och relevant verksamhet.
Kunskaper om arbetsmiljö och arbetsrätt.
Akademisk utbildning i socialrätt.
Schemaplanering i Medvind.

Personliga förmågor:
Du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. Du är trygg i dig själv, lyssnar, kommunicerar tydligt och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är prestigelös och flexibel i ditt förhållningssätt. Du leder, motiverar och stärker dina medarbetare.

Vi söker dig som har genuint intresse för utveckling och kvalitativt arbete kring hälsa, vård och omsorg av våra äldre på boendet.

Vi går löpande igenom ansökningar och kan komma att kalla till intervju redan under annonseringstiden. Vi välkomnar därför din ansökan snarast möjligt.
Vänligen bifoga examensbevis från utbildning tillsammans med CV och personligt brev i din ansökan.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse.
Heltid
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   C187149

Gör ansökan

Övrigt


Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.