Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa?
Vi behöver två rekryteringsassistenter som kan ingå i vårt team inför kommande sommarrekryteringar. Är du den vi söker?
Varje år anställer verksamheterna inom huvuduppdrag Hälsa ca 200 semestervikarier till äldreomsorg och funktionsstöd.
Det är dessa medarbetare som du ska hjälpa till att rekrytera!
Sommarrekrytering utgör en nyckelfunktion i verksamheternas planering. Det är en förutsättning för att brukare och vårdtagare ska få stöd och service även när våra medarbetare går på sin välförtjänta ledighet.
Du kommer att ingå i ett rekryteringsteam om fyra personer.
Du följer kandidaterna genom hela rekryteringsprocessen, från ansökan till de ska börja på sin nya arbetsplats.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• CV-granskning och urval av kandidater
• Anställningsintervjuer
• Referenstagning
• Regelbundna avstämningar med enhetschefer och samordnare
• Administrativa uppgifter: t.ex: id-kontroll, uppföljning av utbildningar, kontroll av belastningsregister, avtalsskrivning
Arbetsplats: centralt i Ängelholm. Under introduktion och därefter 2-3 dagar i veckan behöver du befinna dig i Ängelholm. Övrig tid finns möjlighet att arbeta hemifrån i samråd med chef och team.
Vi söker dig som har en pågående eller avslutad utbildning inom HR eller beteendevetenskap, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av rekryteringsarbete, med fördel volymrekrytering. Erfarenhet av arbete inom äldrevård eller funktionshinderområdet är meriterande.
Du har god datorvana och kan hantera olika system.
Du uttrycker dig väl på svenska, såväl i tal som i skrift.
Förutom kompetens och erfarenhet kommer personlig lämplighet att vara tungt vägande vid vårt urval.
Du har ett professionellt bemötande med förmåga att skapa goda relationer
Du har en god organisatorisk förmåga, är noggrann och strukturerad.
Du är trygg i att arbeta självständigt och är samtidigt en god teamkollega som är villig att hjälpa till där det behövs.
Under våren har rekryteringsteamet ett tydligt mål, vilket kräver att du är lösningsfokuserad och uthållig.
Tidsbegränsad till:
2025-07-04
Tjänsten tillträds i januari 2025
3-6 månader.
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.