jobb just nu!

Nämndsadministratör

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Kansliavdelningen biträder den politiska organisationen och ansvarar bl.a. för diarieföring, ärendeberedning och sammanträdesrutiner för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott. Avdelningen ansvarar också för service och stöd i juridiska och administrativa frågor till förvaltningarna och ledningsgruppen.

Arbetsuppgifter

Vi söker en nämndsadministratör till kommunens centrala kansliavdelning, med placering på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att få arbeta självständigt som ett administrativt stöd till de politiska organen.

Som nämndsadministratör ingår du i ett team som tillsammans driver och utvecklar dokumenthanteringen i Burlövs kommun. I rollen ingår bl.a. nämndsadministration, registrering av allmänna handlingar i diarieföringssystemet, hantering av e-post och inkommande handlingar och arkivering av diarieförda handlingar.

Tjänsten kräver noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla.

Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.

Bredden på arbetsuppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra rutiner och processer. Ditt arbete innebär många interna och externa kontakter.

Kvalifikationer

Formella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, t.ex. statsvetenskap
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• God kännedom om en myndighets ärende- och dokumenthantering
• Förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper

Personliga egenskaper:
• Intresse för samhällsfrågor
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Struktur, noggrannhet och ordningssinne
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp

Anställningens omfattning

Tidsbegränsad till: 2019-12-31

Tillträde enligt överenskommelse.

Urval kommer att ske löpande.
100 %
3-6 månader.

Ansökan

Referensnummer:   A883599

Gör ansökan

Lön

Löneform: Månadslön.

Övrigt

Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.

Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.