jobb just nu!

HR-chef till Nyköpings Kommun

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Är du redo att anta en av våra största utmaningar, att skapa bästa möjliga förutsättningar för kompetensförsörjning och för alla våra medarbetare, har du en stark vilja och förmåga att vidareutveckla personalarbetet samt kan leda den resan tillsammans med dina kollegor? Vill du dessutom göra det i en kommun som växer? Kom och jobba med oss i Nyköping!

Personalavdelningen bidrar till att alla medarbetare får rätt förutsättningar för att kunna ge våra medborgare en god service. Huvuddelen av stödet är centraliserat till avdelningen som har 45 medarbetare med ett ansvar som omfattar hela HR-processen med verksamheter som rekrytering, löner, ledarstöd, arbetsmiljö och arbetsrätt. Ansvaret omfattar i huvudsak Nyköpings kommun men även grannkommunen Oxelösunds lönehantering.

Arbetsuppgifter

Du är ytterst ansvarig för att på strategisk nivå driva och utveckla HR-arbetet och leda avdelningen tillsammans med ditt ledningslag.

Tre särskilt viktiga utvecklingsuppdrag pågår där du som HR-chef har en avgörande roll i att stödja, genomföra och utveckla:
• Öka vår attraktivitet som arbetsgivare och skapa bästa möjliga förutsättningar för alla medarbetare att nå sin fulla potential.
• Utveckla förutsättningar för kommunens chefer att utöva ett stödjande chefs- och ledarskap.
• Förbättra personalavdelningens möjlighet att utföra sina uppdrag. Ett arbete pågår med ett brett engagemang från avdelningens medarbetare.

Du företräder arbetsgivaren, tolkar lagar och avtal samt samverkar och förhandla med fackliga företrädare. Du rapporterar till och kommer att ha ett engagerat stöd från kommundirektören och ingår i kommunens centrala ledningslag som tillsammans tar ansvar för hela kommunens verksamhet.

Kvalifikationer

Du har ett engagerande och inspirerande sätt att leda som tar tillvara och utvecklar personalens kompetens där alla medarbetare i organisationen får och kan utveckla sin fulla potential. Du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga, är transparent, tydlig, inkluderande, målmedveten och kan fatta beslut och säkerställa genomförande. Därtill har du en väl utvecklad servicekänsla, är utåtriktad, trygg och kommunikativ. Du tar stort eget ansvar och visar initiativ- och utvecklingskraft.

Du har akademisk examen, gärna inom personalområdet, eller likvärdig kompetens. Du har i dina roller skapat förutsättningar för en bra arbetsmiljö och har arbetat med kvalificerat personalarbete på ledningsnivå och behärskar personalarbetets alla områden. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att samverka med fackliga organisationer och tillsammans med dem utveckla våra förutsättningar.

Lämplig bakgrund är aktuell erfarenhet av en liknande roll och flerårig erfarenhet som chef över chefer i en större organisation där du visat förmåga att skapa förutsättningar för engagemang hos medarbetare, såväl chefer som specialister.

Ansökan

Referensnummer:   A966203

Gör ansökan

Övrigt

Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.