jobb just nu!

E-handelssamordnare

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Kommunledningskontoret lyder under kommunstyrelsen och bidrar med strategisk kompetens inom en rad områden, så som tillväxt och planering, personalpolitik, ekonomistyrning, kommunikation och näringslivsfrågor.

Kommunledningskontoret företräder helheten, samspelar med förvaltningarna och driver utvecklingen så att Eslövs kommun svarar mot framtidens krav.
Välkommen att bli en av oss!

Arbetsuppgifter

Kommunens inköps- och upphandlingsarbete är inne i en spännande och expansiv fas. Till vår enhet söker vi nu en e-handelssamordnare som tillsammans med e-handelsansvarig ska införa och etablera e-handel i Eslövs kommun. Inköps- och upphandlingsenheten består i dagsläget av sex medarbetare, vars ansvarsområden utöver e-handel innefattar inköp och upphandling.

I rollen som e-handelssamordnande ingår bland annat att:
- Vara systemansvarig för kommunens e-handelssystem
- Stödja införandet av e-handel genom nya arbetssätt och rutiner
- Implementera och driftsätta e-handelssystem
- Genomföra utbildningsinsatser inför driftsättning samt löpande utbilda och stödja berörda funktioner i organisationen
- Administrera produktinformation och annan masterdata
- Aktivt arbeta med inköpsbeteende i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet
- Delta i kontinuerlig utveckling och dokumentation av arbetsprocesser relaterade till inköp via e-handelslösningen
- Löpande följa upp nyckeltal relaterade till e-handel
- Utföra övriga förekommande arbetsuppgifter inom Inköps- och upphandlingsenheten

Kvalifikationer

För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning inom exempelvis IT, inköp/supply management eller ekonomi, alternativt motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att lyckas i din roll har du erfarenhet av systemadministration, operativt arbete med inköp eller fakturaadministration, gärna från offentlig sektor.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i utvecklingsprojekt, gärna från införande av order- eller ekonomisystem. Detsamma gäller om du har erfarenhet av kommunens nuvarande system Raindance, TendSign och Qlikview.
Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför organisationen, ställs höga krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Rollen kräver också hög servicekänsla och en pedagogisk och kommunikativ skicklighet. Du trivs med att jobba både självständigt och i team och ditt arbetssätt är lösnings- och resultatinriktat. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete, analytisk och samtidigt öppen för nya lösningar.

Anställningens omfattning

Tillträde:   2019-04-01

Eller enligt överenskommelse.

Ansökan

Referensnummer:   C24967 - 2019

Gör ansökan

Lön

Löneform: Månadslön.

Övrigt

I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/naringsliv-arbete/arbetsmarknad/lediga-jobb-i-kommunen/eslovs-kommun-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-693 693.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.