jobb just nu!

Administratör/registrator, vikariat

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning, VGS, bildades 2016 som en gemensam förvaltning för kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Sandviken är värdkommun, det vill säga nämndens och förvaltningens säte. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan, bygg, miljö, hållbarhet samt trafik.

Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar för en långsiktigt hållbar och god livsmiljö för invånarna i den tre kommunerna med sammanlagt 53 000 invånare. Du har i detta arbete chans att vara delaktig och bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsgivare förd drygt 70 medarbetare.

I förvaltningens administrativa enhet, verksamhetsstöd, arbetar 11 personer med flertalet av förvaltningens administrativa arbetsuppgifter. Här finns bl.a. registratorsfunktion, arkivfunktion, nämnd sekreterare, handläggning av skolskjuts/elevresa, färdtjänst/riksfärdtjänst, parkeringstillstånd samt bostadsanpassningsbidrag

Arbetsuppgifter

Som administratör/registrator på Västra Gästriklands samhällsförvaltning arbetar du med förvaltningens administrativa arbetsuppgifter. Du deltar även i arbetet med att utveckla våra administrativa processer, i syfte att uppnå digital handläggning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att

• Registrera förvaltningens inkomna handlingar
• Ansvara för att bevaka och hantera förvaltningens digitala inkorg samt att ta hand om
ingående och utgående post.
• Expediera beslut och andra handlingar
• Lämna ut allmänna handlingar
• Arkivera handlingar
• Delta i arbetet kring nämnden. Arbetet innebär bl.a. beredning av ärenden, upprätta och
skicka kallelser, administrera sammanträden, skriva protokoll och gör utskick
• Faktura och kontera fakturor

Kvalifikationer

Som person är du trygg, stabil och ansvarstagande. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd för kollegors behov och vill ge god service till alla medborgare i de tre kommunerna. Du drivs av utveckling och har idéer som bidrar till förvaltningens administrativa utveckling. För att trivas i rollen behöver du vara självgående och ha lätt för att samarbeta med andra. Du tänker digitalt först och vill vara med på våran utvecklingsresa. Meriterande om du tidigare arbetat inom politiskt styrd verksamhet och har goda kunskaper om de lagar som styr kommunalt arbete.

Du har gymnasial utbildning med en inriktning som är relevant för rollen eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du bör ha god datorvana då vi i verksamheten använder Office 365. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Tidsbegränsad till: 2021-08-31

Snarast eller efter överenskommelse

Ansökan

Referensnummer:   52-20

Gör ansökan

Övrigt