Ekonom sökes till ekonomi- och planeringsenheten i Eda kommun!

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation.

Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter.

Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare?

Arbetsuppgifter

• Stödja kommunens verksamheter med budget- och planeringsfrågor samt ekonomisk uppföljning och prognostisering.
• Utredningsarbete både självständigt och i grupp.
• Genomföra presentationer inför politiker och tjänstemän
• Utbildningsinsatser
• Dagliga förekommande arbetsuppgifter såsom fakturahantering, bokföring etc.

Kvalifikationer

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskole-/universitetsnivå eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna i offentlig verksamhet. Arbetet innebär kontakter med politiker, chefer/medarbetare samt andra kommuner vilket ställer krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. En god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift är personliga egenskaper som värdesätts. Du är självgående och initiativrik samt har god IT-kunskap.

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och rekryteringsprocessen kan därmed avslutas i förtid.

Ansökan

Referensnummer:   A1106247 - Kopia

Gör ansökan

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas