Verksamhetscontroller

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Samhällsbyggnadsförvaltningen ska med framåtanda tillgängliggöra, underhålla, förvalta och utveckla kommunens fysiska miljö, infrastruktur och transporter. Förvaltningen arbete genomsyras av samarbete, helhetssyn och effektivt resursutnyttjande. Genom god planering bidrar förvaltningen till en attraktiv livsmiljö som är långsiktigt hållbar ur såväl ekologiskt som social och ekonomisk synpunkt.
Samhällsbyggnadsförvaltningens består av följande verksamhetsområden; Fysisk planering, Vatten, avlopp och avfall, Gator, park och skog och Fastigheter, Miljö och bygg. Enheten för Projekt och investering driver och samordnar förvaltningens ny- och reinvesteringar.

Arbetsuppgifter

Med anledning av att vår Verksamhetscontroller går vidare till annat arbete söker vi nu dennes ersättare. Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsförvaltningen under enheten Stab & stöd. Vill du vara delaktig i vårt kreativa och glada team med många olika kompetenser är du välkommen att söka tjänsten!

I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med verksamhetsutveckling gentemot Samhällsbyggnadsförvaltningens verksamheter. I samverkan leda och genomföra analyser och uppföljningar för att identifiera förbättringsområden.

Ett tydligt fokus kommer att ligga på stötta förvaltningsledning samt avdelnings- och enhetschefer med styrning, granskning och uppföljning utifrån politiskt beslutad styrmodell och strategisk plan samt övriga administrativa uppgifter på förvaltningen ex. fakturering, diarieföring, bokningar mm.

I arbetsuppgifterna ingår också uppföljning av nämndens internkontrollplan inklusive uppföljning av externa utförare. Även föredragningar för politisk ledning är en del i uppdraget.

Kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning som är relevant för tjänsten eller utbildning kombinerat med yrkeserfarenhet som bedöms likvärdigt med ett genuint intresse för verksamhetsuppföljning, analyser och internkontroll. Meriterande är kännedom om Samhällsbyggnadsförvaltningens verksamheter. Du ska vara positiv, ha lätt för att kommunicera och vara föredragande. Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vara noggrann och ha ambition till att bidra med hög servicenivå. Du ska kunna leda och initiera utvecklings- och förbättringsprojekt inom förvaltningen samt delta i kommunövergripande utvecklingsarbeten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse.
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   A1178241

Gör ansökan

Övrigt

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.

Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter som exvis massage, föreläsningar, prova-på träningar mm. Vi erbjuder också möjlighet till semesterväxling.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Följ oss gärna på Facebook och Instagram

Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.