jobb just nu!

Utredare till Omsorgsförvaltningen

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som utredare blir du en viktig del i detta arbetet som pågår inom Omsorgsförvaltningen. Du kommer att bidra till att utveckla, upprätthålla och kommunicera arbetssätt och rutiner i överensstämmelse med verksamhetens behov och krav. Arbetet innebär även uppdrag kopplade till nämndens och myndigheters krav. Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna i deras kvalitets- och utvecklingsarbete inom en mängd olika områden. Arbetet innebär att stödja nämndsekreterarfunktionen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, vi ser gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning.
Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med utrednings-/utvecklingsuppdrag tidigare.
Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt. Att du kan driva processer och att du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad.
Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

Anställningens omfattning

Tillträde snarast efter överenskommelse.

Ansökan

Referensnummer:   67-19

Gör ansökan

Övrigt

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.