jobb just nu!

Kundservicehandläggare - inriktning merförsäljning

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Sandviken Energi AB är ett energibolag med verksamhet inom fjärrvärme, elnät, gata, bredband, vattenkraft samt vatten och avlopp. Tillsammans är vi cirka 155 medarbetare och omsätter cirka 500 miljoner kronor. Bolaget är också delägare i elhandelsföretaget Bixia AB.
Alla verksamheter inom Sandviken Energi-koncernen ska bidra till en långsiktig hållbar utveckling av Sandvikens infrastruktur, utifrån ett miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi återinvesterar våra vinster för att stärka Sandviken Energis konkurrenskraft och levererar prisvärda produkter med hög driftsäkerhet.

Kundservice uppdrag är att leverera förstklassig service till alla våra kunder. "Det jag tycker är roligast med att jobba i kundservice är bredden på frågorna och att hjälpa våra kunder. Man lär sig något nytt varje dag!"

Arbetsuppgifter

Brinner du för att skapa mervärde för kunder? Ser du möjligheter till merförsäljning i varje kontakt? Då har vi jobbet för dig.

Som kundservicehandläggare med inriktning mot merförsäljning kommer du att ha ett särskilt fokus på att öka mervärdet och merförsäljningen av Sandviken Energis produkter och tjänster.

Du kommer att ha ansvar för att:
• det finns kunskap och förutsättningar i gruppen för att jobba med merförsäljning och mervärde.
• inom kundservice driva och utveckla koncernens gemensamma erbjudande.
• vara kontaktperson mot marknadsfunktionen på Sandviken Energi samt Bixia.

I arbetet ingår också övriga arbetsuppgifter som ingår i rollen som kundservicehandläggare som till exempel att handlägga ärenden, ge rådgivning, öka merförsäljningen, bemanna receptionen och delta i utredningar av kundärenden.

Kvalifikationer

Som person är du självgående, ansvarstagande och drivs av utveckling som ökar mervärdet för kund och företag. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad, ha lätt för att samarbeta med andra samt vara en god kommunikatör både skriftligt och muntligt. Du tänker digitalt först och vill vara med på våran förändringsresa.

Du har gymnasial utbildning med en inriktning med relevans för rollen eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Vi vill att du har minst 1 års erfarenhet av arbete i kundservice och då särskilt mot utveckling av marknadsfrågor som merförsäljning och mervärde. Du har också erfarenhet av att arbetet i något kunddatasystem. Meriterande är om du har arbetat i BFUS, Lime, BBE eller Artvise.

Du är duktig på att kommunicera både på svenska och engelska och om du har ytterligare språkkunskaper är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse

Ansökan

Referensnummer:   310-20

Gör ansökan

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Fackliga företrädare
Sveriges ingenjörer, Ledarna, Kommunal och Seko. Representanter nås på tfn
026-241600.

Vi vill att du ska trivas hos oss och erbjuder därför olika förmåner och förespråkar en god hälsa bland annat genom en del hälsofrämjande aktiviteter. Vi satsar också mycket på vår arbetsmiljö med fokus på säkerhet.

Hos oss förutsätter vi en öppen kommunikation där alla delar med sig av sina åsikter och erfarenheter. Då vi ständigt förbättrar och förändrar våra arbetssätt finns det stora möjligheter att påverka ditt arbete. Vår grundsyn är att vi tillsammans gör varandra bättre.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare
Sandviken Energi gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplatser för en pågående rekrytering och ber er därför kontakta oss med sådana erbjudanden.