Kommunikationskoordinator till HFAB, Höörs fastighets AB!

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, snart 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning.

Som medarbetare i Höörs Fastighets AB får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Vi arbetar utifrån vår värdegrund, ”Genom arbetsglädje och nytänkande är vi professionella och affärsmässiga”.

Höörs Fastighets AB äger och förvaltar kommunala verksamhetslokaler, bostäder samt kommersiella lokaler för kontor, handel och industri. Den strategiska inriktningen är att utifrån samhällsnyttiga, affärsmässiga och långsiktiga hållbara principer utveckla och förvalta bostäder och lokaler samt utifrån kundens önskemål och behov tillhandahålla prisvärda och trivsamma bostäder och lokaler med god kvalitet och service.

Bolaget är en aktiv part för att förverkliga kommunens övergripande mål, vision och tillväxtambitioner baserat på Höörs möjligheter till goda livs- och boendemiljöer samt utveckling av näringsliv och kommunal service

År 2020 ägde bolaget ca 110 000 kvm byggnadsarea, hade en omsättning om 150 miljoner och 55 anställda.

Arbetsuppgifter

Rollen har ett övergripande ansvar för marknadsföring och marknadskommunikation samt för internkommunikation. Funktionen är ett expertstöd till organisationen och förväntas arbeta proaktivt ut i organisationen och komma med idéer och föreslå olika aktiviteter som följs upp på ett strukturerat sätt. I din roll har du flera kontaktytor internt såväl som externt, du rapporterar till HFABs VD. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en helt ny roll som Kommunikationskoordinator. Vi sätter ribban högt och ser till att du får förutsättningar att nå dit och mer därtill.

Som Kommunikationskoordinator har du en omväxlande, bred och operativ roll. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

* Kunddialog - extern kommunikation
* Marknadsföring
* Intern kommunikation
* Reception och kundmottagning
* Uthyrningsprocessen med visningar
* IT-samordning
* Arbete med hemsida och Intranät

Vi erbjuder dig:

* Möjlighet att knyta kontakter
* Möjligheten att skaffa värdefulla praktiska kunskaper inom kommunikation och koordinering
* En bred och varierande roll med eget ansvar

Då rollen som kommunikationskoordinator är ny hos oss finns det möjlighet att forma den utifrån de erfarenheter du har med dig.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap. Du har minst två års erfarenhet av en liknande kommunikatörsroll och erfarenhet av projektledning och med fördel är du van vid mediakontakter. Du har erfarenhet av att planera och genomföra möten, seminarier och konferenser. Du är en god skribent och behärskar texter för såväl webben som andra sammanhang.

Vi ser också att du behärskar sociala medier och har erfarenhet av webbpublicering. Kunskaper i InDesign, Photoshop, Sharepoint, WordPress, Umbraco. Kunskaper om och intresse för sociala medier och annan modern informationsteknik är viktigt. Du är obehindrad i svenska språket i tal och skrift.

Som person vill vi att du är lyhörd, kommunikativ, bekväm med att ta egna initiativ och van vid att arbeta självständigt. Du har en god pedagogisk förmåga, drivs av att fungera som en av flera nyckelspelare i organisationen och du är serviceinriktad. Vidare är du beredd att lösa problem och ta dig an nya uppgifter med kort varsel. Du trivs som allra bäst i en bred, koordinerande och stöttande roll där du samtidigt får möjlighet att ta eget ansvar och bidra med nya idéer.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter. Det är viktigt att du har ett positivt och öppet förhållningssätt, är lösningsorienterad, prestigelös och ansvarstagande.

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Referensnummer:   144/21

Gör ansökan

Lön

Löneform: Månadslön.

Anställning

Arbetstid: Dagtid.

Övrigt

Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.