Vi söker en avdelnings- och sektionsadministratör med erfarenhet av beredningsarbete.

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är medlems- och arbetsgivarorganisation för landets 290 kommuner och 21 regioner. Vi tecknar kollektivavtal för den kommunala sektorn, erbjuder medlemmarna utbildning, rådgivning och service samt stöd för verksamhetsutveckling. Tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärden och påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på utveckling av demokrati och välfärd.

Avdelningen för ledningsstöd är ett stöd för den politiska ledningen, VD och övriga chefer samt ett verksamhetsnära stöd till SKR:s avdelningar.

Verksamhetsnära stöd (VNS) är en av 5 sektioner inom avdelningen för ledningsstöd. Uppdraget för VNS är att leverera administrativt stöd till SKR:s verksamhet. Som medarbetare på VNS arbetar man på uppdrag av verksamheterna och rapporterar till chefen på VNS. Sektionen är ny sedan januari 2021.

En av våra kollegor går vidare till ett nytt uppdrag och därför behöver vi nu stärka upp sektionen för verksamhetsnära stöd (VNS). Vi söker en administratör med placering på avdelningen för tillväxt och samhällsbyggnad. Avdelningen är verksam inom bl a områdena lokal och regional utveckling, infrastruktur samt miljö- och säkerhetsfrågor.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som trivs med att vara en del av ett team som tillsammans bidrar till att ge ett kvalificerat och bra administrativt stöd. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Arbetet utförs i nära samarbete med andra medarbetare på sektionen och du kommer vara en del i avdelningens olika team, där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla det administrativa stödet på SKR.

En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att administrera den politiska beredningsprocessen samt stödja avdelnings- och sektionschefer med löpande administration.

Övriga arbetsuppgifter som ingår i rollen är beredningsadministration, ekonomiadministration, ärendekoordinering, chefsstöd och mötesadministration.

Kvalifikationer

Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har några års erfarenhet från liknande uppdrag eller av annat kvalificerat och självständigt administrativt uppdrag.

En förutsättning för att klara av arbetet är att du har
erfarenhet av att ge administrativt stöd till en politisk beredning,
tillämpar ett digitalt förhållnings- och arbetssätt, erfarenhet av liknade administrativ roll och att du har mycket god erfarenhet av arbete med ärendehantering. Du har god kunskap av protokollföring och av att ta minnesanteckningar.

De är meriterande om du har arbetat med administrativa uppdrag med koppling till tillväxt- och samhällsbyggnadsfrågor och om du har arbetat i en konsultativ roll dvs arbetat för en uppdragsgivare i kärnverksamheten men rapporterat till chef på annan avdelning.

Det är bra om du har kunskaper om offentlighet och sekretess samt har förståelse och erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, behärskar svenska språket i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har gott omdöme, är flexibel och tar initiativ. Du bidrar till en fortsatt bra arbetsmiljö på sektionen, såväl för dig själv som för dina kollegor.

Anställningens omfattning

tillträde enligt överenskommelse

Ansökan

Referensnummer:   A1059914 - Kopia

Gör ansökan