jobb just nu!

SKL söker en medarbetare till kontaktcenter

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en medlemsorganisation för kommuner och regioner. Som arbetsgivar- och intresseorganisation driver vi deras frågor och erbjuder stöd och service. Målet är att utveckla välfärden.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för att driva opinion kring viktiga frågor som rör våra medlemmars verksamhet samt utveckla medlemmars- och övrig kommunikation. Kontaktcenter ingår som en sektion inom avdelningen.

Under hösten 2018 startade SKL ett kontaktcenter som är den första ingången i kontakten med SKL. Syftet med kontaktcenter är bland annat att ge medlemmarna bättre och mer effektiv service.

En av våra medarbetare går på föräldraledighet varför vi behöver en vikarie under minst 15 månader.

Vårt kontor finns vid Slussen i Stockholm med en fantastisk utsikt över staden.

Arbetsuppgifter

Som handläggare på kontaktcenter är du med och bygger upp en helt ny verksamhet. Många processer är på plats men vi arbetar kontinuerligt med att utveckla våra arbetssätt och rutiner. Ditt bidrag och engagemang i detta arbete kommer därför att vara oerhört viktigt.

Teamet består av 9 medarbetare där varje person har ansvar för en specifik avdelning.

Alla medarbetare på kontaktcenter har ett gemensamt serviceuppdrag vilket innebär att i första linjen ge service och svar till dem som kontaktar SKL. Kontaktcenter hanterar därmed frågor inom SKL:s samtliga sakområden bl.a. inom arbetsgivarpolitik, demokrati, vård, skola, integration, samhällsplanering, ekonomi och juridik. Det är främst SKL:s medlemmar som kontaktar oss men det kommer även frågor från exempelvis departement, myndigheter, organisationer och privatpersoner.

Du kommer med stöd av en kunskapsdatabas hjälpa dem som kontaktar SKL. Många ärenden hanterar du självständigt, andra löser du tillsammans med kollegorna på kontaktcenter eller med sakkunnig handläggare på avdelningarna.
Ärendena kommer in på mail, telefon eller via vårt webbformulär så du behöver gilla en koordinerande roll med många varierade uppgifter.

Kvalifikationer

• Du har ett genuint intresse för samhällsfrågor och har kunskap om vilka frågor som regioner och kommuner arbetar med.
• Du har viljan och förmågan att ge stöd och service med hög kvalité
• Du har ett starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra, inte bara med våra kunder/medlemmar utan även internt med de olika avdelningarna på SKL.
• Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
• Du har mycket god erfarenhet av digitala arbetssätt och känner dig bekväm med att använda flera olika digitala verktyg i ditt arbete
• Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Du är lösningsorienterad och tar dig an dina ärenden med stort engagemang

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet från kommun, region/landsting, myndighet eller liknande serviceverksamhet är en fördel.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse men så snart som möjligt.

Ansökan

Referensnummer:   A849234

Gör ansökan

Lön

Löneform: Månadslön.

Anställning

Arbetstid: Dagtid.