Biståndshandläggare - LSS, äldreomsorg och socialpsykiatri för vikariat

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut. Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära. Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.


Arbetsuppgifter

Vi söker en biståndshandläggare för vikariat till Individ- och familjeomsorgen med huvudsaklig inriktning mot LSS där även arbete mot äldreomsorg och socialpsykiatri ingår i tjänsten.

I rollen som biståndshandläggare kommer du att utreda, bedöma, fatta beslut samt göra uppföljningar, enligt socialtjänstlagen och LSS. Individ- och familjeomsorgen har en helhetssyn på både människa och verksamhet. Vi söker dig som har engagemang för socialt arbete och är öppen och nyfiken på förbättringsarbete med fokus på brukarnas behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:
• har socionomutbildning, eller annan universitets-/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• har körkort med behörighet B och kan/får köra bil
• har en god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i tal och skrift
• är en van IT-användare.

Det är önskvärt om du har erfarenhet av handläggning av LSS-ärenden.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som biståndshandläggare och/eller arbete i verksamhetssystemen Life Care och/eller Procapita.

Som person visar du intresse och förståelse för de brukare du möter. Du arbetar för en god kommunikation och har ett gott samarbete med de kollegor, anhöriga och andra professioner som arbetar kring brukaren.

Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du flexibel, kan fatta beslut, anpassar dig till ändrade förutsättningar och driver processer på ett målinriktat sätt. Då arbetet innebär kontakter med flertalet personer bör du ha en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer sker löpande.

Anställningens omfattning

Tillträde:   2022-09-01

Tidsbegränsad till: 2022-12-31

med eventuell möjlighet till förlängning. eller enligt överenskommelse.
3-6 månader.

Ansökan

Referensnummer:   A1144644

Gör ansökan

Övrigt

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.