jobb just nu!

Handläggare Upphandling

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att med fina miljöer och rik kultur vara ett hållbart val för människor med krav på livskvalitet. Vi vill erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda villkor där du är delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!

Det finns goda pendlingsmöjligheter från Örebro och Motala med omnejd.


Arbetsuppgifter

Som Handläggare Upphandling ansvarar du för kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenörer åt kommunen och våra bolag. Detta innebär att du kommer att arbeta med hela processen från marknads- och behovsanalys, kravställning och framtagning av upphandlingsdokument till kvalificering, utvärdering och avtal/uppföljning.
Du arbetar också med planering och genomförande av upphandlingar i projektform tillsammans med de olika verksamheterna.

Att vara ett stöd för verksamhetsansvariga och övriga anställda i upphandlingsfrågor utgör också en viktig del av arbetet. Andra förekommande arbetsuppgifter är att utbilda personal i upphandlingsregler samt aktivt medverka till att utveckla organisationens metoder och arbetssätt genom att hålla sig uppdaterad om lagstiftning och genom omvärldsbevakning. I tjänsten ingår även att vara kommunens kontaktperson vid försäkringsärenden.

Arbetet som handläggare i upphandlingsfrågor innebär att du kommer ha kontakter med såväl kollegor inom kommunorganisationen som leverantörer av varor och tjänster.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller annan utbildning som vi bedömer vara lämplig. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet.

Vi vill att du har erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera upphandlingar och är väl bekant med Lagen om Offentlig Upphandling (LOU). Arbetet kräver också att du har god dator- och systemvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Du har ett metodiskt arbetssätt och god förmåga att planera och prioritera. Som person är du också noggrann och har en välutvecklad analytisk förmåga. För att lyckas i arbetet behöver du också ha en positiv och serviceinriktad inställning och ha lätt för att knyta kontakter.

Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att våra medarbetare speglar samhällets mångfald.
Erfarenhet av att arbeta självständigt med upphandlingar samt goda kunskaper om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).

Anställningens omfattning

Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   A857614

Gör ansökan

Lön

Löneform: Månadslön.

Anställning

Arbetstid: Dagtid.

Övrigt

Observera! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Askersunds kommun, och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Vi väljer själva var och hur vi annonserar!