Semestervikarier 2022 till vård och omsorg

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Till sommaren 2022 söker vi ett antal semestervikarier till vård- och omsorgsboenden, personlig assistans samt hemtjänst. Vi söker personal inom yrkesgrupperna:
• undersköterska
• personlig assistent
• omvårdnadspersonal

Våra semesterperioder är fördelade mellan v 25-32, det är en fördel att man kan arbeta under hela perioden. Skriv annars i din ansökan vilka veckor under sommaren du kan arbeta.

Äldreomsorg:
I Vadstena finns två äldreboenden Wasagården och Vätterngården.
Wasagården har 73 boendeplatser fördelade på demensboende, vårdboende, korttidsboende samt en dagverksamhet som riktar sig till personer med demensproblematik.
Vätterngården har 55 boendeplatser fördelade på demensboende och vårdboende.

Hemtjänst:
Hemtjänsten består av fyra geografiskt indelade grupper, en nattpatrull och ett team som riktar sig till personer med demenssjukdom - Hemstöd.

Personlig assistans
Personer som enligt LSS får individuellt utformat stöd och service för att klara sitt dagliga liv i eget boende.

LSS-Boende
I Vadstena finns tre boende, där personer med en funktionsnedsättning och har behov av en bostad med särskilt stöd.

Boendestöd- Syftet med boendestöd är att ge personer möjligheter till att leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt med hjälp av ett personligt utformat stöd.


Skriv i din ansökan vad du är intresserad av att arbeta med, även vilka veckor under sommaren du kan arbeta.

Vi lägger stort fokus på en välplanerad introduktion för att du som ny personal ska känna trygghet och tydlighet i dina arbetsuppgifter och vad som förväntas av all vår personal.

Arbetsuppgifter

I arbetet möter du människor som på grund av olika funktionsnedsättningar eller ålder har svårt att klara de dagliga sysslorna i sin vardag. Arbetet består av såväl serviceinsatser som omvårdnadsinsatser och delegerade HSL-uppgifter.
Övergripande mål är för våra verksamheter är att ge god vård och omsorg, att utifrån vår värdegrund lägga fokus på varje individs rätt till bland annat självbestämmande, trygghet, gott bemötande, respekt för privatliv och personlig integritet.
Arbetet innebär obekväm arbetstid fördelat på dag, kväll, natt och sovande jour-pass beroende på arbetsplats.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är ansvarsfull, har en positiv inställning och har ett gott bemötande såväl mot brukare som kollegor. Du ska ha ett genuint intresse av att arbeta med människor och ha brukarens bästa i fokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet och utbildning inom vård och omsorg, psykiatri, barn och fritid, personlig assistans eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Just nu är behovet stort av kvinnliga sökande som behärskar svenska väl i både tal och skrift.

Det är viktigt att du har god datorvana, dokumentationsförmåga och kan utrycka dig väl i svenska både i tal och skrift.

Inom vissa enheter är körkort ett krav samt att man kan cykla.

Ansökan

Referensnummer:   87/2021

Gör ansökan

Anställning

Arbetstid: Schema.

Övrigt

Vi rekryterar löpande i denna process, vänta inte med din ansökan. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.

Vid eventuell intervju skall detta finnas med:
• Belastningsregister, länk; https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4427-hvbhem-belastningsregistret/

• Mailadress till minst två aktuella referenser

I Vadstena kommun finns det stora möjligheter till fortsatt arbete efter sommaren. Efterfrågan på omsorgspersonal är stor och det finns goda förutsättningar att påbörja en vård och omsorgsutbildning efter att du har jobbat en tid. Det kan vara en fördel att skaffa sig arbetslivserfarenhet innan påbörjade studier.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.