Systemförvaltare i Personec P

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

SOLTAK AB
Tillsammans för effektivare tjänster.

För att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster har fyra kommuner bildat SOLTAK AB (Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn). Ägarkommunerna har lagt över ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och -support till SOLTAK AB.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Arbetsuppgifter

Nu behöver vi dig som längtar efter en spännande tjänst som systemförvaltare!

Tillsammans utvecklar vi arbetsflöden, processer och rutiner för att hela tiden förbättra och effektivisera SOLTAKs leveranser inom område Lön.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp som består av 6 systemförvaltare och 2 systemadministratörer.
Tillsammans ansvarar ni för drift, förvaltning och utveckling av arbetssätt och processer i Personec P samt tredjepartssystem såsom Time Care, Winlas och Neptune.

Arbetet omfattar användarsupport och felsökning. Det ingår till exempel att uppdatera, planera och ansvara för införande av nya systemversioner, tabellintag, behörighetssystemet Neptune samt användarportalen Visma Window.

Även andra specialistfunktioner inom vissa områden kan förekomma, t ex att besvara skatte- och revisionsfrågor samt löneöversyn.
Uppdraget är flexibelt och vi anpassar arbetsuppgifter tillsammans efter verksamhetens krav samt medarbetares kompetens och intresse.

Tjänsten innebär en del rutinmässiga arbetsuppgifter såsom bearbetningar av lön, uppdateringar av system och andra typer av körningar.
Även analyser och felsökningar vid incidenter eller fel samt hantering av supportärenden är förekommande arbetsuppgifter i rollen.

Vi arbetar aktivt med kommunikation och samarbete, såväl intern som externt med våra kunder i kommunerna. Detta är en stor och viktig del av uppdraget.

Kvalifikationer

Vi tror att du som söker denna tjänst är serviceinriktad, noggrann, har en god helhetssyn, är samarbetsinriktad och arbetar självständigt.
Ovan egenskaper betyder för oss att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Vi vill att du ska vara mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Det är viktigt att du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi tror att du förstår det gemensamma uppdraget i löneprocessen, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål, samt anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

För att trivas i denna roll behöver du ha intresse för och vilja samverka i övergripande frågor samt dela med dig av ditt engagemang för systemfrågor och därefter skapa användarvänliga lösningar som ger mervärde.

Utifrån vad situationen kräver agerar du på egen hand. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Vi vill att du som söker har flera års erfarenhet av systemförvaltning med fördel inom löneområdet. Meriterande är erfarenhet av arbete i lönesystemet Personec P.
Krav är att du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.

Har du kunskaper inom kommunala avtalsområden är det mycket meriterande.
Ett önskemål från oss är också att du har erfarenhet av att driva eller arbeta i projekt.

Kolla gärna upp din framtida chef, Janis Fridén, på Linkedin. https://www.linkedin.com/in/janis-frid%C3%A9n?lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_profile_view_base_contact_details%3Bb%2BWZFbc8S1iCObJPMxd8BA%3D%3D

Janis tankar om tjänsten är att vi inte söker efter en helt färdig produkt i dig som kandidat, det kan finnas önskemål i annonsen som du inte uppfyller i dagsläget.
Uppfyller du krav på utbildning och erfarenhet inom systemförvaltning vill vi att du skickar din ansökan. Vi kan alltid lära nytt tillsammans!

Anställningens omfattning

Enligt överenskommelse eller snarast

Ansökan

Referensnummer:   A1140099

Gör ansökan

Övrigt

På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.

Vi använder oss av pausgympa, friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.

Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg.

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!