Kombinerad Chef/Utredare, Omsorgsförvaltningen

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Förvaltningen har ett uppdrag att förbättra kvaliteten för våra medborgare, samtidigt som vi förväntas öka effektiviteten i vårt arbete för att möta en framtid med en ökande andel äldre av befolkningen och en förväntad brist på personal.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Arbetsuppgifter

I samband med att förvaltningen utökar antalet utvecklare/utredare söker vi en kombinerad chef/utredare till denna enhet som är placerad i ledningen för Omsorgsförvaltningen.

Du kommer dels att leda och dels samarbeta med utvecklare/utredare samt förväntas bidra till utveckling och förändring. Du kommer att ha ett nära samarbete med ledning och stab och en del av ditt arbete kommer att bestå av omvärldsspaning och kontakter utanför vår organisation.

Kvalifikationer

Din bakgrund
• relevant högskoleutbildning inom den samhällsvetenskapliga sfären
• flerårig erfarenhet av relevant kvalificerat utredningsarbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av ledarskap
• pedagogisk kompetens
• god förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet

Om du har anknytning till forskning både nationellt och internationellt, besitter upparbetade nätverk lokalt, regionalt och nationellt inom ex välfärdsteknik, digitalisering och utvecklingsdrivande omsorg är det i hög grad meriterande.

Dina egenskaper

• Lagspelare
• Skapa en bra stämning i arbetsgruppen och därmed en god arbetsmiljö
• Social kompetens
• Flexibilitet
• Kommunikativ
• Kreativt tankesätt
• Erbjuda konstruktiv kritik
• Leda, motivera och stödja medarbetare
• Tänka och agera strategiskt
• Prioritera och fatta beslut
• Delegera

Vidare har du förmåga att se helheter, är positiv och ser möjligheter före hinder. Som person är du modig, prestigelös, besitter gott omdöme och har integritet.

Uppdraget ställer krav på att kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och att hålla angivna tidsramar. Det krävs att du har förståelse och god kännedom om verksamheten, är självgående, strukturerad och kvalitetsmedveten och har en god analytisk förmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.

Det är viktigt att du kan kommunicera både skriftligt och muntligt.

Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

Anställningens omfattning

Enligt överenskommelse
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   64-21

Gör ansökan

Övrigt

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.