jobb just nu!

Second line support till IT på Eskilstuna kommun

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

Serviceförvaltningen IT ansvarar för drift, support och vidareutveckling av Eskilstuna kommuns IT-plattform. Vi har en modern infrastruktur som ger oss stora möjligheter att utveckla IT-verksamheten enligt de behov som de olika förvaltningarna har. Vårt arbetssätt är konsultativt och vi arbetar hela tiden utifrån kundens behov. Våra arbetssätt ska innebära att vi förverkligar våra kunders intentioner när det gäller IT-utveckling.

IT-Kundservice arbetar med att lösa de IT-relaterade incidenter som inträffat inom Eskilstuna kommuns organisation. Vi arbetar nära de två andra IT-enheterna Driftsenheten, System och Projektenheten med att leverera det IT-stöd som de övriga verksamheterna behöver i sina dagliga kontakter med medborgarna.

Arbetsplatsen ligger i centrala Eskilstuna, endast en kort promenad från tågstationen. Våra lokaler är nyrenoverade och vi kan erbjuda en fantastisk arbetsmiljö med plats för både fokuserat arbete samt gemensamma utrymmen för rekreation.

Välkommen att göra skillnad!

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en medarbetare till vår Servicedesk på IT. Du kommer att ingå i andra linjens support (L2) där du löser problem och hanterar djupare felsökning för de anställda inom Eskilstuna kommun. I vår Servicedesk så värdesätter vi det goda mötet med våra kunder och strävar alltid efter att ge service och support i världsklass.
Ditt primära mål är att ge en kvalitativ och effektiv IT-support i syfte att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid. I vår Servicedesk har du en central roll med mycket kontakter både utåt mot kunder och internt inom organisationen och du fyller en mycket viktig funktion.
I rollen uppmuntras egna initiativ, handlingskraftighet, förmågan att kunna ta beslut utifrån den handlingsfrihet som krävs i rollen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är teknikintresserad och har en slutförd och godkänd gymnasieutbildning. Du har följande erfarenheter/kunskaper:
- Kunskap och erfarenhet från felsökning och problemhantering inom IT
- Vana att arbeta med dokumentation i det dagliga arbetet
- Aktuell erfarenhet i minst 3 år av IT-supportarbete inom en större organisation.
- Erfarenhet av att jobbat med att ge IT-support via telefon och gillar användarkontakt
- Bred kunskap och stort intresse inom IT


Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att hantera olika administrationsverktyg med koppling mot Microsoftmiljö.
- En eftergymnasial utbildning inom IT
- Kunskaper om ITIL, främst Incident, Problem och Change
-
Då tjänsten innefattar mycket dokumentation och kundkontakt krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är även ett krav med goda kunskaper i Engelska.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är kommunikativ med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du är serviceinriktad och lyhörd och kan anpassa dig utifrån kundernas behov samtidigt som du är du självgående, stresstålig och strukturerad.
Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet effektivt och tar egna initiativ till att sätta igång aktiviteter och uppnå resultat
Du är utåtriktad och tar lätt kontakt med andra människor internt och externt samt har en god problemlösningsförmåga. Då arbetet i rollen emellanåt kan innebära högt arbetstempo krävs en god prioriteringsförmåga, samarbetsförmåga och servicekänsla.

Vi kan erbjuda många utvecklingsmöjligheter, med verksamheten i fokus gällande digitalisering och IT-utveckling

Välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning

Tillträde efter överenskommelse
Tillsvidare.

Ansökan

Referensnummer:   5469

Gör ansökan

Lön

Löneform: Månadslön.

Övrigt

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.