Driftsamordnare med projektledarkompetens

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

På IT är vi idag 18 personer, vi ansvarar för drift, support och utveckling av Ale kommuns IT och telefoniplattform. IT är en del av Ale kommun Servicesektor som förutom IT hanterar lokaler, städ, kök, vaktmästeri och fastighetsskötsel för Ale kommuns verksamheter.
Ale kommuns IT-verksamhet ligger i framkant och använder moderna verktyg och tjänster. Vi stöttar våra kollegor i kommunen med verktyg och tjänster för att tillsammans göra det lätt att leva för Aleborna. Ale är en kommun som växer och utvecklas, vi har en modern plattform med lokala och tjänstebaserade verktyg och tjänster.

Arbetsuppgifter

Vi söker en ny kollega som kommer bli en nyckelperson på Ale kommuns IT-enhet. Du leder och samordnar arbetet med Ale kommuns lokala och tjänstebaserade IT-drift tillsammans med kollegorna på IT-enheten.
Ale kommun använder idag en plattform med dels lokal drift, dels tjänsteleveranser i Azure och Microsoft 365. Du kommer verka som driftansvarig och samordna utvecklingen av vår IT-leverans.
Vi tror att du har erfarenhet av att jobba med och förvalta Microsofts lösningar M365 och Azure. Har du erfarenhet av Power Platform är det meriterande.
Du är driven och utvecklingsinriktad, ordningsam, strukturerad och har kunden i fokus.
Du trivs med att tillämpa ett projektorienterat arbetssätt och för att arbetet ska utvecklas behöver du se möjligheter till förändring där idéer och förslag kan utvecklas på ett konstruktivt sätt. Du har förmågan att växla mellan att verka som projektledare, stötta kommunens verksamheter i deras utvecklingsarbete och praktiskt arbete med vår Azure och Microsoft 365 lösning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning. Du har en akademisk utbildning inom IT, gärna systemvetare, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer motsvarande. Har du dessutom erfarenhet av följande så ser vi det som meriterande:
• IT-säkerhet
• IT-arkitektur
• Projektledning eller verksamhetsutveckling där IT varit en komponent
• Erfarenhet av upphandling av IT-system

Anställningens omfattning

Tillträde:   2022-09-01

Ansökan

Referensnummer:   A1136197

Gör ansökan

Övrigt

Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.