Timvikarier inom vård och omsorg

Generell information

Övrigt

Spara som favorit

Om arbetsplatsen

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Arbetsuppgifter

VAD INNEBÄR DET ATT ARBETA SOM TIMVIKARIE?

De tjänster vi kan erbjuda dig är arbete inom fyra olika områden på kommunen;
- Äldreomsorg
- Hemtjänst
- Stödassistent inom funktionsstöd
- Personlig assistans

Välj i urvalsfrågorna vilket eller vilka verksamhetsområden du är intresserad att arbeta inom.

Vi arbetar med människor som av olika skäl behöver stöd i sin vardag, bland annat vid matsituationer, personlig hygien, inköp samt planera och följa med på aktiviteter. I arbetet ingår även dokumentation och att utföra insatser utifrån delegation från sjuksköterska, till exempel att ge mediciner. Att arbeta inom vård och omsorg är att göra skillnad i vardagen för de personerna i behov av just ditt stöd och din hjälp och arbetsdagarna skiljer sig mellan våra olika verksamheter. Din arbetstid kommer att vara schemalagd på dagtid, kvällstid och helg. Även nattjänstgöring förekommer i vissa tjänster.

Inom verksamhetsområde funktionsstöd får du chansen att arbeta i någon av våra LSS-verksamheter. Du är en betydelsefull del av den enskildes vardag och stöttar utifrån individens individuella behov, både i team och under eget ansvar. Våra verksamheter är exempelvis bostad med särskild service, korttids och fritids för barn och unga, inom personlig assistans eller inom socialpsykiatrin.

För att ge dig en bra start och en stabil grund att stå på ger vi dig även en introduktion och utbildning anpassad för ditt arbete. Notera i din ansökan vilken/vilka tjänster du söker till och vad du förväntar dig av tjänsten som du söker.

Vi har även för sommaren 2022 möjlighet att erbjuda dig sommarbonus på upp till 5000 kr, utöver ordinarie lön, för dig som arbetar på ett sommarschema. Det finns kvalifikationer du ska uppfylla för att kunna få ta del av bonusen och du är välkommen att fråga oss mer om detta vid intervjun eller på arbetsplatsen om du blir erbjuden arbete.

Vi rekryterar löpande så inkom med din ansökan snarast!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad och ansvarsfull samt har ett gott bemötande och tycker om att ge god service. Du ska ha god samarbetsförmåga och god förmåga att skapa relationer.

Du som söker ska ha fyllt 18 år.

Du behöver kunna kommunicera och dokumentera på god svenska.

B-körkort är ett krav om du söker arbete inom vissa verksamhetsområden (hemtjänst och funktionsstöd bland annat).

Det är meriterande om du har en godkänd eller pågående utbildning från omvårdnadsprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är även detta en merit.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd. Detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat. Under rådande omständigheter med Covid-19 kommer vi att genomföra rekryteringsprocessen samt intervjuer i första hand digitalt via Teams.

Innan du påbörjar en anställning krävs att du har uppvisat ett giltigt utdrag (högst ett år gammalt) från belastningsregistret. Ansök gärna redan nu för att kunna uppvisa det vid intervjun. Ansökningsblanketten hittar du i länken nedan:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Anställningens omfattning

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Referensnummer:   A1137996

Gör ansökan

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.