jobb just nu!

Upphandlare

Tillgängliga språk

Övrigt

Spara som favorit

Arbetsplatsbeskrivning

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska som kan bidra till utveckling av våra verksamheter.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!



Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. Förvaltningsledningen ansvarar för den operativa ledningen och utvecklingen av kommunen som helhet.
Ledningsstaben utgör tillsammans med enheter för administrativ service, personal, ekonomi, upphandling, kommunikation och IT kommunstyrelsens ledningskontor.

Arbetsbeskrivning

Att göra goda affärer är vårt fokus på upphandlingsenheten.Våra huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt, information och utbildningsinsatser. På agendan finns även arbete med utveckling av kommunens inköpsstruktur, hållbarhetsfrågor, spendanalys och framgent e-handel. Upphandlingsenheten är en del av ekonomiavdelningen, centralt placerad vid kommunstyrelsens ledningskontor vid Alfred Nobels torg/Katrinedalsgatan 2-4 i Karlskoga.

Vi är en arbetsgrupp på fyra personer (1 chef och 3 upphandlare) som har ett nära och gott samarbete. Rollen som upphandlare är ett självständigt och affärsmässigt arbete med verksamhetsfokus. Du kommer att samarbeta med verksamheterna, planera och genomföra upphandlingar samt följa upp ingångna avtal. I arbetsuppgifterna ingår även att ge verksamheterna ett löpande aktivt stöd i upphandlings- och avtalsfrågor, medverka vid informationstillfällen, interna utbildningar samt övriga på enheten vanligtvis förekommande uppgifter.

Kvalifikationer

Du har:
• några eller något års erfarenhet av upphandling/inköp gärna inom offentlig sektor med praktisk erfarenhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• utbildning inom inköp/ekonomi/juridik/annan relevant inriktning eller så har du skaffat dig motsvarande kompetens genom längre praktisk erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt
• ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsfrågor.

Upphandlingsenheten är en stödenhet för kommunen och dess verksamhet och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, flexibel, prestigelös, kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga. Framgång i arbetet får du genom att ha helhetssyn, struktur, vara nyfiken och ha initiativkraft.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har ett positivt synsätt samt tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Körkort B är önskvärt.

Anställningens omfattning

Anställningsform:   Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Tillträde 2017-11-01 eller efter överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2017-10-27

Referensnummer:   KS 2017.0406

Gör ansökan

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Kontaktperson
Andreas Persson
Tf upphandlingschef
0586-611 37

Facklig företrädare
Vision

0586-613 61

vision@karlskoga.se

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.