jobb just nu!

Hjälpmedelskonsulent

Tillgängliga språk

Övrigt

Spara som favorit

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Hjälpmedelscentralen är en del av Region Kronoberg och ingår i Primärvårds- och Rehabcentrum. Vi är 19 medarbetare och vår vision är "vi ger människor med funktionsnedsättning förutsättningar för full delaktighet i samhället". Vi har en väl fungerande hjälpmedelsverksamhet och behöver nu ytterligare en medarbetare som vill utvecklas/växa med oss. Vi är ett gott gäng med god stämning och glädje på arbetsplatsen.

Vårt uppdrag är att erbjuda tekniska lösningar för att underlätta vardagen och skapa delaktighet för personer med funktionsnedsättningar. Vi ska tillhandahålla både enkla lösningar och avancerad teknik och göra anpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov. Vi ska också utbilda och ge råd till förskrivare och andra.

Arbetsbeskrivning

En av våra duktiga hjälpmedelskonsulenter kommer att vara föräldraledig. Vi söker därför en vikarie för henne under drygt ett år. Vi är övertygade om att det finns utrymme i vår personalgrupp även efter detta så vi erbjuder en tillsvidaretjänst med en gång.
Som hjälpmedelskonsulent hos oss är du en viktig del i verksamheten. Du ansvarar för sortimentsarbete och kravspecifikationer vid upphandling av hjälpmedel. Du är kontaktperson i hjälpmedelsfrågor och arbetar bland annat med rådgivning, information och samordning av utbildning för förskrivare och tekniker. Det kan även förekomma att du själv är förskrivare av hjälpmedel.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut alternativt fysioterapeut/sjukgymnast. Vi vill att du har vana av arbete med hjälpmedel samt erfarenhet av upphandling och förskrivningar av hjälpmedel. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i team men också kunna arbeta självständigt. Eftersom teamarbetet är viktigt i vårt arbetssätt fäster vi stor vikt vid din personliga lämplighet där god samarbetsförmåga är en förutsättning. God datorvana samt körkort är ett krav.

Anställningens omfattning

Anställningsform:   Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2017-05-09

Referensnummer:   PRC 60/17

Välkommen att söka genom att: Gör ansökan

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Arbetstid: Dagtid.

Kontakt

Kontaktpersoner
Mathias Johansson
Verksamhetschef
0470-58 86 63
0709-844 746
Lina Åhsberg
HR-specialist
0470-58 70 32

lina.ahsberg@kronoberg.se
Facklig företrädare
Josefin Engelholm
Sveriges Arbetsterapeuter
0470-58 88 04

Övrigt

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.