jobb just nu!

Är du vår nya endoskopisekreterare?

Tillgängliga språk

Övrigt

Spara som favorit

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Sekreterarenheten har till uppgift att förvalta, handha och sköta vårdnära administration inom Region Kronoberg. Vi är idag cirka 50 medarbetare som tillsammans skapar en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang inom specialiteterna kirurgi, ortopedi och medicinska sekreterarbyrån. Hos oss finns möjlighet att delvis få arbeta på distans.

Du kommer att tillhöra kirurgisekretariatet där vi i dagsläget är cirka 20 medarbetare med roller som medicinska sekreterare, operationskoordinator, kliniksekreterare, kanslister, sektionsledare och SVF-koordinatorer. Alla våra medarbetare har en grundkompetens som medicinsk sekreterare, med undantag för våra kanslister.

Den vårdnära administration som kirurgisekretariatet har till uppgift att hantera ligger inom teamen urologi, endoskopi, mag-/tarm, kärl, bröst/endokrin samt våra två kirurgavdelningar 33 och 34. Arbetet innebär dels den administration som genereras i samband med patientens vårdepisod, dels arbetsuppgifter som avser planering och uppföljning i verksamheten samt övrig administration.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att vara placerad i endoskopiteamet, i nya, fräscha lokaler och i nära anslutning till såväl vårdpersonal och kollegor i sekreterarenheten. Naturligtvis är din arbetsplats ergonomiskt utformad och rummet, ja, det delar du med en sekreterarkollega. Som nyanställd får du en introduktionsplan och handledare som guidar dig i arbetet och finns som ett stöd för dig. Självklart får du hos oss möjlighet till personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet.

Arbetsuppgifterna inom endoskopiteamet är stimulerande och omväxlande. Vi medicinska sekreterare sköter administrationen för såväl kirurgklinikens som medicinklinikens endoskopiundersökningar.

Kvalifikationer

Du är erfaren eller nyutbildad medicinsk sekreterare eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom IT och svenska språket. Det är meriterande om du har arbetat i Cambio Cosmic och har utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, lyhörd, strukturerad och noggrann samt kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform:   Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast:   2017-06-16

Referensnummer:   KBC 33/17

Välkommen att söka genom att: Gör ansökan

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Arbetstid: Dagtid.

Kontakt

Kontaktpersoner
Ulrika Wiesel
Avdelningschef kirurgi
0470-58 97 14
0767 25 96 79
Maria Svensson
HR-specialist
0470-58 76 78

Facklig företrädare
Cecilia Rasmuson
Vision
0470-58 94 61

Övrigt

Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029