jobb just nu!

Engagerad ekonomiassistent med ambitioner

Tillgängliga språk

Övrigt

Spara som favorit

Arbetsplatsbeskrivning

Har du erfarenhet inom ekonomi och intresse för ekonomi, redovisning och administration? Brinner du för siffror och ekonomiska samband samt kan förmedla detta till andra så de förstår? Då kan du vara den vi söker som vår nya ekonomiassistent. Låter det intressant? Vänta inte – sök tjänsten redan idag!

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun med drygt 27 000 invånare och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Nynäshamns kommun är den största arbetsgivaren med cirka 2000 anställda. Här är vi måna om vår personal och vill att alla våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

En av verksamheterna inom kommunen är kommunstyrelseförvaltningen som ansvarar för kommunövergripande frågor och förbereder ärenden som ska behandlas i kommunstyrelsen. Till denna verksamhet tillhör ekonomiavdelningen och redovisningsenheten där tjänsten är placerad. Du rapporterar till enhetschefen.

Ekonomiavdelningen arbetar för en effektivare ekonomistyrning och ekonomiadministration, och för en kvalitetssäkrad uppföljning och analys till stöd för chefer och förtroendevalda i Nynäshamns kommun. Ekonomiavdelningen svarar inom sina ansvarsområden för planering, handläggning, uppföljning, kommunikation, samt för fortsatt utveckling och förnyelse.

Arbetsbeskrivning

Avdelningens redovisningsenhet består av 10 medarbetare och som ekonomiassistent kommer du att tillsammans med övriga kollegor vara delaktig i ansvaret för kommunens redovisning och ekonomiadministration. Arbetet är kopplat till kund- och leverantörsreskontra, momsredovisning, kreditering och krav, kodplan, bokslut, intern kontroll, inköp och utbildning. Det innebär bland annat registrering av fakturaunderlag, nya kunder i kundregister och distribution av fakturor.

I arbetet ingår också betalningsbevakning inklusive påminnelse- och inkassokörning där du även har kontakt med våra inkassobolag. Vidare ingår avstämning av reskontra, upprättande av avskrivnings- och bokslutsunderlag samt support och kontakt med våra interna såväl som externa kunder.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utvecklande arbete med stora möjligheter till personlig utveckling.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan likvärdig utbildning. Du har god kunskap i Officepaketet, känner väl till de lagar och regelverk som tillämpas samt vana från arbete i affärssystem. Du har lätt att uttrycka dig såväl skriftlig som muntligt.

Du har erfarenhet av arbete inom området och god förståelse för ekonomiska samband och ett utpräglat siffersinne. Tjänsten ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och förmåga att kunna prioritera bland skiftande arbetsuppgifter samt en god kommunikationsförmåga.

Då arbetet innebär mycket kontakt med våra kunder lägger vi stor vikt vid egenskaper såsom ett gott bemötande och att du är serviceinriktad. Vi ser att du är en självgående, nyfiken, noggrann, flexibel, initiativrik och lösningsfokuserad person som trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en organisation i ständig förändring. Vidare har du god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Vi ser det som en självklarhet att du bidrar till ett fortsatt gott arbetsklimat och en god arbetsmiljö.

Anställningens omfattning

Anställningsform:   Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid

Ansökan

Ansök senast:   2017-04-02

Referensnummer:   KS/2017/0144/023

Välkommen att söka genom att: Gör ansökan

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

Kontakt

Kontaktperson
Marita Öberg
Redovisningschef
08-520 68016

marita.oberg@nynashamn.se
Facklig företrädare
Fackliga företrädare kan nås via Kontaktcenter

08-520 680 00

Övrigt

För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.